instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    טיפול באמנות במרכז גמילה בראשית

    מאת: נגה בסט M.A טיפול באמנות וסטודנטית לפסיכותרפיה

    אחת לשבוע מתקיים מפגש של טיפול באומנות במרכז גמילה בראשית בו המטופלים יוצרים מתוך עולמם הפנימי. האומנות משמשת כשפה המתקשרת את האמת הפנימית שלנו באמצעות כך שרגשותינו הפנימיים מוצאים החוצה בצורה וויזואלית. במהלך התהליך האומנותי רגשות וחוויות פנימיות, מודעות ולא מודעות כאחד, יכולות להתבטא באופן גולמי באמצעות חומרי האומנות. האמנות מהווה אמצעי תקשורת שאינו מצריך שימוש בשפה מורכבת ומתוחכמת, אלא מאפשר לשפה הבלתי מילולית ולסימבוליות לבטא באופן בלתי מודע את הרגשות, משאלות, פחדים ופנטזיות שמייצגים את עולמו הפנימי של המטופל.

    באמצעות טיפול באמנות מתאפשרת עבודה על תכנים ראשוניים כאשר התוצר הסופי אינו המשמעותי, אלא התהליך שאותו האדם עובר בעת היצירה וההקשר שבו היא נעשית. דרך העבודה האמנותית מתאפשר שיחזורן של חוויות מהעבר ועזרה בעיבודן מחדש בסביבה בטוחה. המטפל מעודד את המטופל ליצור את חוויותיו הפנימיות באופן ספונטאני המשתחררות מהלא מודע ומיוצגות כדימויים ולווא דווקא כמילים.

    מכיוון שכלי זה עוזר להפחית מחסומים והתנגדויות בגמילה, לגעת בתת מודע בצורה פחות מאיימת ומאפשר עבודה במגוון רחב של חומרים הוא יכול לעזור מאוד למכורים. פעמים רבות המלל מהווה איום על המטופל, באמצעות האמנות המטופל מתחבר אל עצמו באופן חופשי בפחות מחסומי סינון קוגניטיבי וכך מצליח לשתף בתכנים רבים. מטופלים מסוגלים להביא פגיעות שעברו בעבר דרך האמנות, להתחבר לתחושות שחשו, הם יוצרים את הטראומות השונות מחייהם ומנסים להבין מה הם עברו, להבין את רגשותיהם וכו’, ובתוך כל הקושי למצוא את הכוחות והחוזקות האישיים וליצור גם אותם.

    חלק מהמאפיינים של מכורים הם הכחשה ובושה מהתמכרותם – הרבה מכורים בתהליך הגמילה מגלים שקל להם יותר ליצור את הרגשתם ותחושתם באמצעים אומנותיים. בטיפול באמנות הקבוצתי כל משתתף נראה באמצעות עבודתו או העדר עבודה, כל משתתף יוצר מעולמו האישי ולאחר מכן משתף את שייצר. המשתתפים מתחברים אחד לשני, שואלים שאלות, מסתכלים על העבודות של האחר, שואבים מהן כוח, מזדהים איתן, מתייחסים לפערים בסיפור, רואים את המטופל שמציג בצורות שונות וכן הלאה. לפעמים המטופלים מקבלים השראה אחד מהשני או מאפשרים לעצמם להיפתח וכך נוצרת אינטימיות מרובה בקבוצה.

    לחץ לצפייה בגלריית תמונות של טיפול באומנות

    לקבלת ייעוץ

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מאמרים נוספים

      post-image
      מיומנו של מכור

      מאת: מרכז גמילה בראשית אני? במרכז גמילה? מה אני איזה נרקומן? אלכוהוליסט? לא, אבל מסתבר שגם אני מכור. במרכז הגמילה “בראשית”, נחשפתי למגוון אנשים,...

      המשך קריאה
      post-image
      מה זה סמים?

      מאת: מרכז גמילה בראשית סמים הם חומרים המוכנסים לגוף שלא לצורך הזנה או ריפוי, ומשפיעים על הגוף והנפש. השפעתם על המוח...

      המשך קריאה
      post-image
      למה חשוב לבחור במרכז גמילה מוסמך עם רישיון לטיפול בהתמכרות לסמים

      בחירת מרכז הגמילה הנכון לטיפול בהתמכרות לסמים היא החלטה משמעותית בתהליך הגמילה של המכור. אחד הגורמים המרכזיים שיש לקחת בחשבון...

      המשך קריאה