instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    מרכז גמילה פרטי או מוסד ציבורי?

    מיליוני בני אדם בעולם מתמודדים עם התמכרויות שונות, בין אם זה אלכוהול, הימורים, סמים, מין או משככי כאבים.

    עם זאת, רק חלק קטן מהאנשים הללו ניגשים לטיפול הדרוש כדי להתגבר על ההתמכרות ולהחלים. ישנן שתי קטגוריות עיקריות של מרכזי שיקום המטפלים בבעיות התמכרות: מרכזים במימון ממשלתי ומתקני גמילה פרטיים. קטע זה יראה את ההיצע של שני סוגי מרכזים לטיפול בהתמכרויות ואת ההבדלים ביניהם.

    אם אתה או מישהו שאתה מכיר מתמודד עם התמכרות ומחפש עזרה, סביר להניח שאחת מצמתי ההחלטה תכלול בתוכה את ההשוואה בין היתרונות והחסרונות של טיפול ממשלתי ופרטי. כדי לפשט את התהליך הזה ולעזור לך להחליט בין שלל מרכזי הגמילה הזמינים, כתבנו מספר פרמטרים להשוואה.

    מרכזי גמילה במימון ממשלתי

    מרכזי טיפול בהתמכרויות במימון ממשלתי מציעים אפשרויות סבירות לאנשים הנאבקים בהתמכרות כדי להגיע ל’קו הגמר’ – פיכחון. מתקנים אלו מספקים שירותים שונים, לרבות גמילה רפואית, טיפולים וייעוץ לאחר גמילה.

    מרכזים במימון ממשלתי ממלאים תפקיד מכריע בסיוע לאנשים עם בעיות התמכרות להתחיל את מסע ההחלמה שלהם. הטיפולים סה”כ מאוד נגישים וללא צורך במשאבים כספיים משמעותיים מהמטופלים או בני משפחותיהם. מרכזים אלו נותנים מענה לאנשים הזקוקים לטיפול אך אינם יכולים לעמוד בתשלום עבור מרכזי גמילה פרטיים.

    בעוד שאנשים ומשפחות רבות רוצות להשתמש במוסדות במימון ממשלתי, הרבה לא יודעים על האפשרויות העומדות בפניהם וכיצד להגיע אליהם. מעט מחקר והכנה נכונה יכולים לעזור באיתור מתקן מתאים באזורכם, אם זה בצפון הארץ או בדרומה.

    מרכזים לטיפול בהתמכרויות מסתמכים קצת על תרומות והרבה על מימון ממשלתי כדי להציע טיפול לאנשים ללא כסף או כיסוי ביטוחי. בנוסף לטיפול בהתמכרויות, מרכזים אלו מספקים לרוב שירותים הקשורים גם למשפט פלילי (עו”ד), הגנה לילדים (עוס”ים) והכשרה מקצועית.

    מי זכאי לטיפול במוסדות במימון ממשלתי?

    הזכאות תלויה בגורמים שונים, והקריטריונים משתנים. מומלץ לבדוק במרכזי הטיפול לגבי הזכאות. עם זאת, כמה מהדרישות הנפוצות כוללות מידע על מצב חובות והכנסה, היסטוריית התמכרות והיסטוריה רפואית.

    לאחר מתן המידע הדרוש ואימותו, ניתן לאשפז את המטופלים ולהציע טיפולים מקיפים בעלות נמוכה או ללא עלות כלל.

    דוגמאות למוסדות אלה המטפלים בהתמכרות לסמים, התמכרות לאלכוהול ועוד: רטורנו, מלכישוע, דולפין, תחלואה כפולה, אישפוזית לצידך טמרה מרכז החלמה ועוד.

    מרכזי גמילה פרטיים

    לראות מישהו שאכפת לך ממנו מתמודד עם התמכרות רצינית יכול להיות מאתגר. לגמרי. אנשים הסובלים מהתמכרות מאבדים לעתים קרובות שליטה על השימוש שלהם בחומרים משני תודעה (גם אם זה הימורים), ונהיים תלויים בהם כדי להתמודד עם חיי היומיום. מצב זה מהווה סיכון מיידי למכור ולכל מי שבסביבתו.

    מרכז בראשית הוא מרכז גמילה פרטי יוקרתי, כלומר הוא אינו ממומן מכספי משלמי המיסים. הוא ממומן מכספי המטופלים ובני משפחותיהם ובמרכזו ההבנה כי המרכז חייב לספק את התוצאות הטובות ביותר. לכן הוא שם דגש על מספר דברים (כמו יתר המרכזי גמילה הפרטיים).

    כניסה מהירה

    כאשר מכור מחליט לבקש עזרה להתמכרות, יש חלון הזדמנויות מוגבל ואין לדעת כמה זמן החלון יישאר פתוח. הזמינות המיידית של תוכנית טיפול חיונית, שכן עיכובים עלולים להוביל את המכור שאינו יציב גם ככה לשנות את דעתו. לגמילה במימון ממשלתי יש לרוב רשימות המתנה ארוכות יותר, בעוד שמרכז גמילה פרטי עשוי להכניס חולים באופן מיידי.

    משך טיפול ארוך יותר

    תוכניות טיפול רבות במימון ממשלתי מוגבלות לתקופה קצובה. מרכזי גמילה פרטיים מאפשרים ללקוחות לקבל טיפול כל עוד יש צורך.

    טיפול מותאם אישית

    למתקנים פרטיים יש בדרך כלל יחס צוות למטופל גבוה יותר מאשר במוסדות ציבוריים. זה מאפשר הכנסת תוכניות טיפול מותאמות ואינדיבידואליות המבוססות על צרכים ספציפיים. המטופלים יכולים ליצור קשר עם הצוות הקליני בכל עת במהלך שהותם כדי לטפל בשאלות או מאבקים פנימיים.

    שליטה מלאה על סביבת הטיפול

    למרכזים הפרטיים יש שליטה על ניהול התוכנית ועל קבוצת המטופלים המשתתפים בתוכנית. הם שומרים לעצמם את הזכות להיפרד מחולים מפריעים, תוך הבטחת סביבה חיובית, שלווה ובטוחה בכל תחומי המרכז. אין תכתיבים מגבוה העלולים לסכן את שלומם של המטופלים האחרים כמו שלעיתים קורה במוסדות ציבוריים.

    מגוון רחב של טיפולים

    למתקני טיפול פרטיים יש משאבים להציע טיפולי החלמה הוליסטיים מגוונים מעבר לטיפול אחד על אחד, קבוצתי ומשפחתי. הם משלבים גם אימוני כושר אישיים, תזונה, יוגה, תרפיה, תרפיה באומנות, תרפיה במוזיקה ועוד.

    סביבת המרכז

    מרכזים פרטיים (ובמיוחד המרכז שלנו) מציעים תנאים אקסלוסיביים בוילה יוקרתית, נקייה ונעימה. לא ניתן לצפות לזה במרכז ממשלתי.

    לסיכום, למטה טבלה קצרה המסכמת את יתרונות מכון הגמילה הפרטי. לצורך הפשטות הכנסו את מרכזי הגמילה מאלכוהול, מרכזי הגמילה מסמים ומרכזי הגמילה מהימורים תחת קורת גג אחת.

    מקום הטיפול מוסד גמילה ציבורי מרכז גמילה פרטי
    זמן המתנה לטיפול כמה חודשים כמה ימים
    קשר לאחר הטיפול עד חצי שנה-שנה לאורך שנים
    יחס מטפלים למטופלים 1:7-1:10 1:2-1:5
    מסלול טיפולי סטנדרטי מותאם לפי המטופל
    תמיכה משפחתית בסיסית ומוגבלת משולבת לאורך התוכנית
    דיסקרטיות עד כמה שניתן מובטחת

    לקבלת ייעוץ

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מאמרים נוספים

      post-image
      אכילה חריגה – הפרעה פסיכיאטרית

      מאת: מרכז גמילה בראשית ישנם 3 סוגים של הפרעות אכילה אנורקסיה נרבוזב. בולימיה נרבוזה. אכילת יתר. אנורקסיה נרבוזה ( אובדן תאבון עצבני...

      המשך קריאה
      post-image
      השפעת המלחמה על התמכרות לסמים, אלכוהול והימורים

      למלחמה ולמצבי חירום לאומיים יש לרוב השלכות מרחיקות לכת המשתרעות מעבר לשדה הקרב. קטע זה בוחן את הקשר בין מלחמה...

      המשך קריאה
      post-image
      הרעיון של כניעה בתהליך של גמילה מסמים

      מאת: אטיה יוסי עו"ס מנהל מרכז גמילה בראשית המושג כניעה בשיטת שניים עשר הצעדים הוא שונה ואף ההיפך מהמקובל מהתפיסה הנורמטיבית...

      המשך קריאה