instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    מיומנו של מכור

    מאת: מרכז גמילה בראשית

    אני? במרכז גמילה?

    מה אני איזה נרקומן? אלכוהוליסט?

    לא, אבל מסתבר שגם אני מכור.

    במרכז הגמילה “בראשית”, נחשפתי למגוון אנשים, כשהמשותף לכולנו הוא שהתפרצה אצלנו מחלה ושמה התמכרות. מחלת ההתמכרות היא מחלה כרונית, והסימפטומים שלה משתנים בין חולים שונים. סמים ואלכוהול הם הידועים יותר, אך ישנם מכורים להימורים, למין, לכדורים, למערכות יחסים, לקניות, למסכים ועוד ועוד.

    ישנה גמילה פיזית, או “הפסקת ההתמכרות הפעילה”, אך מרכז הגמילה “בראשית” מציע תהליך טיפולי רחב ועמוק, שמיועד להעלות אותנו, המטופלים, על דרך של החלמה, וזאת בעזרת תוכנית טיפולית מגוונת.

    בכל מרכז גמילה מתקיימות קבוצות טיפוליות המונחות על ידי מדריכים מנוסים, מכורים-נקיים שהינן לב הטיפול. בקבוצות ניתנת ההזדמנות לשתף, ולקבל הזדהות, תמיכה ואהבה מהחברים והצוות. במרכז הגמילה “בראשית” אנחנו מקבלים בנוסף שני טיפולים פרטניים בשבוע (רובם המוחלט של המרכזים הפרטיים מסתפקים באחד), קבוצת טיפול באומנות, ופעמיים בשבוע קבוצות גוף-נפש המשלבות תנועה ועבודה דרך הגוף.

    בתהליך הטיפולי, למדנו להכיר ולהודות בכך שיש לנו בעיית חיים ששורשיה נמצאים בילדות שלנו. למדנו לנתח לעומק באופן כנה ופתוח, את פגמי האופי שלנו, דפוסי ההתנהגות ועיוותי החשיבה. התהליך נעשה בעזרת הקבוצה שמשקפת לכל אחד מאתנו איך אנחנו נראים מן הצד, ומאפשרת לנו לתרגל ולשפר בתנאי חממה את הרגלי העבר. הצוות הטיפולי, תורם מכוחו, נסיונו ואמונתו להצלחה של כל אחד מאתנו, תוך תיאום והשלמה בטיפולים הפרטניים. כך באופן יומיומי אנחנו חווים הצלחות לצד נפילות, ומעבדים אותם כדי להשתפר ולהתקדם משבוע לשבוע.

    בטיפול אנחנו לומדים לקבל את עצמנו בדיוק כפי שאנחנו, על מעלותינו ופגמינו. למדנו להחליף רגשות אשם שלא מקדמים אותנו בהחלמה, בלקיחת אחריות מלאה על מעשינו. אנחנו בונים מחדש תחושת ערך עצמי, לומדים לבקש ולקבל עזרה והנחיה, והכל כהכנה לחזרה לחיי שגרה בסיום הטיפול. אנחנו לומדים לקבל כח מתוך מה שבעבר תפסנו כחולשה – התוודות ושיתוף בחולשות שלנו, בנפילות בהרגשה, ולצדן בחוויות הטובות ובהצלחות.

    במרכז הגמילה “בראשית” מתקיימים מפגשי התערבות זוגית ומשפחתית בהתאם לצורך, ומדי שבוע ניתן לראות הורים, ילדים ובנות זוג שמגיעים ל”בראשית” על מנת לסייע לנו, המטופלים, לשקם ולבנות מחדש את מערכות היחסים עם האנשים היקרים לנו שלרוב היו אלו שנפגעו מהתמכרותנו.

    בסופו של יום כולנו מרגישים ש”אלוקים נגע בנו” והציל אותנו מבור ההתמכרות. לא במקרה הגענו למרכז הגמילה “בראשית”, ואנחנו אסירי תודה על ההזדמנות שניתנת לנו לטפל בעצמנו, ולצאת לעולם כאנשים משודרגים שמתחילים את המסע שלהם בדרך של החלמה וממלאים את ה”חור” שיש בנו ב”רוח” ואמונה.

    לקבלת ייעוץ

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מאמרים נוספים

      post-image
      להתחיל מבראשית מרכז גמילה

      מאת: מערכת ווילה בראשית להתחיל מבראשית מרכז גמילה גמילה ממריחואנה גראס קאנביס, גמילה מקוקאין, גמילה מקאטמין, גמילה ממדבקות פנטאניל, גמילה מאלכוהול, גמילה מהימורים, גמילה מכדורים ותרופות. להתחיל מבראשית להודות...

      המשך קריאה
      post-image
      הרעיון של כניעה בתהליך של גמילה מסמים

      מאת: אטיה יוסי עו"ס מנהל מרכז גמילה בראשית המושג כניעה בשיטת שניים עשר הצעדים הוא שונה ואף ההיפך מהמקובל מהתפיסה הנורמטיבית...

      המשך קריאה
      post-image
      התמודדויות עם רגשות בטיפול

      מאת: איילת פניני זלינגר פסיכותרפיסטית הוליסטית הרגשות שלי לא רצויים – התמודדויות עם רגשות אצל מטופלים בטיפולים רבים ובעיקר בסדנאות אשר אני...

      המשך קריאה