instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    מתחיל מבראשית: יוסי אטיה – מעולם ההתמכרות ועד פתיחת מרכז גמילה יוקרתי בבאר שבע

    מאת: שרון דינר – באר שבע נט

    זה הסיפור של מציל הנפשות מבאר שבע, יוסי אטיה (47), נשוי ואבא לשלושה ילדים, עובד סוציאלי ומומחה לטיפול בהתמכרויות, שמקדיש את חייו למען מכורים אחרים, אחרי שבצעירותו חווה על בשרו את עולם ההתמכרות ורגעי הקושי וכיום יכול להציל אנשים שנמצאו במקום השחור שבו היה במרכז הגמילה הפרטי שהקים במקום מבודד בשם “בראשית” – ייחודי ודיסקרטי, הראשון מסוגו בדרום הארץ, המציע למטופליו מסגרת טיפולית מקצועית ותומכת לתקופת הגמילה.

    יוסי אטיה. צילום: פרטי

    עד גיל 14 לערך, עבר יוסי ילדות נורמטיבית לחלוטין של ילד טוב ירושלים שחי במשפחה תומכת ואוהבת עם ציונים טובים בתעודת בית הספר, חולם להיות כדורגלן, עובר ללמודבתיכון מקיף ג’, אבל דווקא שם קרה המפנה בחייו כשהחל להתחבר לחברה לא נורמטיבית בגלל סקרנות שהובילה להידרדרות. זה התחיל בהתנסויות של אלכוהול, שימוש בסמים ועד נשירה מספסל הלימודים לאחר עשר שנות לימוד, התגייסות לצה”ל, שירות סדיר מלא עם הפוגות ועד השחרור שגם לאחר מכן חיפש עוד ריגושים לא רציונליים.

    מה קרה מאז?

    “שוב השתייכות לקבוצת השווים, לא מוצא את עצמי ולא מוצא מענה לנשמה שלי שנמצאת באי שקט תמידי, חיפשתי תמיד ריגושים מסוכנים כמו הסתבכויות עם החוק ושימוש בחומרים פסיכו אקטיביים על מנת לברוח ממציאות בריאה שגדולה עלי. ככה השנים עוברות ללא תכלית עד שמגיע הרגע בו הסבל הנפשי היה בלתי נסבל “.

    מה עושים כשזה מגיע למצב קשה כזה?

    “כאן אני מבקש ממשפחתי עזרה לפנות לטיפול. לפני 18 שנים הגעתי לטיפול בקהילה טיפולית ממשלתית בצפון הארץ מאוד והייתי מפוחד ולחוץ – לא יודע מה יהיה איתי, אבל אמרתי לעצמי שאני חייב לנסות משהו אחר. סיימתי טיפול וחזרתי לבית הוריי, המשכתי לתחזק את תהליך ההחלמה שלי על ידי שיחות פרטניות, קבוצות תמיכה ומתן דגימות שתן, ולאחר שנה של ניקיון החלטתי ללמוד עבודה סוציאלית”.

    למה בחרת בתחום הזה?

    “להיות בעצמי מטפל שעוזר למתמכרים לצאת ממעגל הסבל שבהתמכרות. למדתי במכללת ספיר מסלול של ארבע שנים ובזמן הזה הכרתי את אשתי, מאשה אטיה, שהיא קאוצ’ינג במקצועה ומומחית לטיפול בהתמכרויות, שיש לה חלק בלתי נפרד בכל תהליך הגדילה שלי.”

    מצאת את האישה המתאימה לך

    “יש לציין כי אני אוהב אותה מאוד וגם רוצה לפרגן לה, כי היא האמא הכי טובה שיכולתי לבקש לשלושת ילדינו. סיימתי לימודים בהצלחה כאשר יש לנו כבר שני ילדים”.

    לאחר תום הלימודים, עבד יוסי בשירות בתי הסוהר באגפים טיפוליים, בבית השנטי בתל אביב, בדרום הארץ ובאגודה לבריאות הציבור. העיקר לתת מעצמו למען אחרים, זה המוטו שרץ לו בנשמה. “מתחילת תהליך ההחלמה שלי תמיד היה לי את החלום להקים מרכז טיפולי להתמכרויות בעיר בה נולדתי” סיפר יוסי “אבל הבנתי מתוך אחריות אישית שאני צריך ותק וניסיון בתחום גם בשביל עצמי וגם בשביל אותן משפחות שמפקידות את היקר להם מכל”.

    בראשית. צילום: בראשית

    בראשית. צילום: בראשית

    ואיך פעלת כדי להגיע לוותק שכזה?

    “לקח לי תשע שנים עד שהגשמתי את החלום והקמתי בעיר באר שבע, בלב שכונה יוקרתית, את הווילה שמצילה חיים – בראשית.  בחרתי לקרוא לה בראשית מכוון שהכל מתחיל מבראשית מבחינתי, אי אפשר לקצר תהליכים”.

    מרכז “בראשית” עומד בקריטריונים של משרד הבריאות ופועל על פי דרישותיו. המרכז מטפל בכל סוגי ההתמכרויות ומציע טיפול המותאם במיוחד לצורכי המטופל על-פי גישת “Matching” היוצרת תוכנית ייחודית ואישית לכל מטופל, ומעניקה לו מסגרת טיפולית כוללת המשלבת טכניקות להעצמה ומביאה לשינוי התנהגותי ותפיסתי ברמה האישית והקבוצתית כאחד.  מטרת התכנית היא לסייע למטופלים לשפר את התפקוד האישי, הדימוי והביטחון העצמי, לרכוש כישורי חיים ולשפר את היכולות החברתיות שלהם.

    ספר לי על הווילה

    “מרכז הגמילה ‘בראשית’ נותן מענה לכל סוגי ההתמכרויות, שיש בו צוות רב מקצועי עם תנאי מחייה ברמה הכי גבוהה וטיפול הכי מקצועי. מגיעים אלי לטיפול מטופלים שלעולם לא חלמתי לטפל בהם ושאני יוסי, מאיפה שבאתי, אעזור לרופאים, עורכי דין, פסיכולוגים ועוד. זה רק מראה שההתמכרות נכנסת לכל דלת באשר היא מבלי לדפוק לפני”.

    מה אתה רואה בטיפולים באחרים?

    “במשך תשע שנים אנחנו רואים הצלחות מסחררות של מטופלים רבים ובני משפחותיהם שעד היום בקשר איתנו ומברכים אותנו בכל יום על פועלנו. כמו כן, היו כאלו שלא הצליחו או אולי לא בפעם הראשונה, אבל הסיבה לכך היא שהם לא המשיכו להיות מחוברים אלינו ולא פעלו עלי פי הנחיה. לאחר סיום הטיפול אצלנו ההתמכרות זו מחלה שמצריכה תחזוק יום יומי לאחר שמסיימים טיפול במקום סגור”.

    מה  מיוחד בכם שאין במרכזי גמילה אחרים?

    “הייחודיות בבראשית זה שאני כמנהל מרכז מגיע לבראשית על בסיס יומי, מעביר קבוצות, עושה שיחות עם מטופלים ונשאר בקשר גם לאחר הטיפול עם כל מטופל שרוצה להחלים, למרות שיש לי צוות של חמישה מדריכים וארבע מטפלות, רופא פסיכיאטר ואחות. עדין אני נמצא וחי את המקום ולא מתנהג כמו איזה מנהל גדול שבא לבקר לעיתים לראות שהעסק דופק. זה לא עסק, זה שליחות. אם זה היה עסק בשבילי אז הייתי פותח עוד חמישה סניפים בכל רחבי הארץ, אבל חשוב לי להזכיר ולהדגיש כי מדובר בחיי אדם ובאחריות כבדה מאוד שמצריכה מחויבות 24/7 גם למטופלים הקיימים גם משפחות, גם לבוגרים וגם לעובדים שחלקם הגדול משוקם בעצמו.”

    הטיפול אצלך יקר?

    “העלויות הן 20 אלף שקל לחודש, כמובן ההוצאות הן מטורפות ואין גוף שמממן זאת, אז לא מתעשרים מזה. בכל אופן. אלה עובדים שמתפרנסים בכבוד ומצילים חיים, שזה הדבר העיקרי ביותר”.

    אם מישהו רוצה להגיע וחושש – מה היית רוצה להגיד לו

    “הייתי אומר לו נתת הזדמנות להתמכרות הפעילה במשך תקופה ארוכה וללא תנאי, אז הגיע הזמן שתקשיב לקול הפנימי. הכנה ללא חשש עם הרבה אמונה ותנסה לתת הזדמנות למשהו אחר ושונה, משהו שהנשמה שלך זועקת אליו ולא יודעת כיצד ניתן לעשות זאת. אנחנו ביחד נעזור לך להגיע לפתרון שבו אני נמצא היום וזה שווה חיים”.

    אתם בבעיית חיים? צלצלו ליוסי: 050-3765050

    למעבר לכתבה >>

    לקבלת ייעוץ

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מאמרים נוספים

      post-image
      טיפול באמנות במרכז גמילה בראשית

      מאת: נגה בסט M.A טיפול באמנות וסטודנטית לפסיכותרפיה אחת לשבוע מתקיים מפגש של טיפול באומנות במרכז גמילה בראשית בו המטופלים יוצרים...

      המשך קריאה
      post-image
      למה חשוב לבחור במרכז גמילה מוסמך עם רישיון לטיפול בהתמכרות לסמים

      בחירת מרכז הגמילה הנכון לטיפול בהתמכרות לסמים היא החלטה משמעותית בתהליך הגמילה של המכור. אחד הגורמים המרכזיים שיש לקחת בחשבון...

      המשך קריאה
      post-image
      להתחיל מבראשית מרכז גמילה

      מאת: מערכת ווילה בראשית להתחיל מבראשית מרכז גמילה גמילה ממריחואנה גראס קאנביס, גמילה מקוקאין, גמילה מקאטמין, גמילה ממדבקות פנטאניל, גמילה מאלכוהול, גמילה מהימורים, גמילה מכדורים ותרופות. להתחיל מבראשית להודות...

      המשך קריאה