instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    ניהול כעסים במסגרת טיפולית

    מאת: תפארת גבאי, עו"ס ומאמנת אישית בתחום ההתמכרויות

    מצחיק לראות כיצד מטופלים חדשים המגיעים למרכז גמילה “בראשית”, מאופקים מאוד ומתאמצים שלא להראות את החלקים הפחות נעימים הקיימים באישיותם שלעניות דעתי, בגללם הגיעו לטיפול במרכז גמילה.

    אחת המידות הכי פופולאריות עימה מתמודדים מכורים המגיעים לגמילה היא “מידת הכעס”

    מהו כעס?

    מטופלים רבים אינם מודעים כלל למגוון הרגשות הרחב הקיים, ולרוב נמצא כי סל הרגשות הקיים אצלם מכיל רגשות ראשוניים כגון: עצב, שמחה, כעס, דיכאון …

    לרוב אנשים נוטים לחשוב כי כעס הוא רגש, אך בעיני כעס הוא אינו רגש, אלא, תגובה לרגש אחר או אם תרצו אפשר לקרוא לזה “רגש בתחפושת”.

    במהלך הטיפול הפרטני והקבוצתי, אנו בוחנים מה מעורר בנו כעס, ולרוב מגלים שמתחת למעטה הזועף שלנו מתחבאים רגשות כגון: השפלה, פגיעות, לחץ, תסכול, עוררות יתר בשל חוויות חיים קודמות, בושה, אשמה ועוד.

    כיצד מנהלים את הכעס?

    בכדי להתמודד עם הכעס ראשית יש לפתח מודעות לרגש האמיתי העומד בבסיס הכעס ולאחר מכן לטפל באופן נקודתי באותו הרגש.

    אחת הטכניקות הפופולאריות לניהול כעסים הינה מודל אפר”ת הלקוח מטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). במודל אפר”ת, הדגש הינו על הפרשנות המשפיעה על הרגשות שלנו וגורמת לנו להגיב ולהתנהג בצורה מסוימת – לרוב באופן לא רצוי ולא ראוי. באמצעות שינוי הפרשנות ניתן לחולל שינוי גם ברגשות וכמובן בתגובה.

    במסגרת הטיפולית במרכז בראשית – הן בטיפול הפרטני והן בקבוצתי, אנו מסתייעים במודל זה על מנת לבחון את הפרשנות שלנו אודות אירועי חיים שונים וכן מציעים חשיבה ותגובה אלטרנטיבית אדפטיבית יותר.

    לקבלת ייעוץ

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מאמרים נוספים

      post-image
      טיפול באמנות במרכז גמילה בראשית

      מאת: נגה בסט M.A טיפול באמנות וסטודנטית לפסיכותרפיה אחת לשבוע מתקיים מפגש של טיפול באומנות במרכז גמילה בראשית בו המטופלים יוצרים...

      המשך קריאה
      post-image
      טיפול אלטרנטיבי

      מאת: תמר שמעון פסיכותרפיסטית הוליסטית תהליכי צמיחה קבוצתיים במרכז "בראשית" נשימה מודעת – ריברסינג נשימה היא אחד הביטויים הכי מובהקים למצבנו הנפשי, למה...

      המשך קריאה
      post-image
      התמכרות לסמים הסיפור שלי – אב ובנו

      מאת: מרכז גמילה בראשית הפשע היה חלק מהחיים שלי בשלב מאוד מוקדם. לא משהו מתוחכם, אלא פשיעות קטנות כאלה לשלם את...

      המשך קריאה