instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    שיחות פרטניות פסיכודינאמיות

    מאת: נגה בסט M.A טיפול באמנות וסטודנטית לפסיכותרפיה

    בכל שבוע כל מטופל מקבל שיחה פרטנית פסיכודינאמית במרכז גמילה בראשית. הסיבה לכך נובעת מתוך ההבנה שמכור לא נולד ביום אחד, הוא לרוב עבר חיים לא פשוטים, חיים עם המון מורכבויות והתמודדויות שמעולם לא דיבר עליהם. ההתמכרות הינה התוצר הסופי, אבל הסיבה שבעקבותיה מגיעים אל ההתמכרות נובעת מהטראומות והקשיים שהאדם עבר.

    מרבית המטופלים שלנו מעולם לא דיברו ולא היו בשיחות פרטניות, ייתרה מכך הם למדו לשקר, להסתיר ולהתמודד עם הכל לבד, ולפתע הם מגלים עולם חדש כאשר הם מתחילים לפתוח וללמוד לסמוך על עצמם ועל האחר. עד כה מרביתם למדו שהם צריכים לסמוך על עצמם, שרוב הקשרים הם קשרים בעלי אינטרס, שהעולם הינו מקום מסוכן ולכן הם למדו לשים המון מסכות ולהשתמש בהרבה מנגנוני הגנה כדי להישמר.

    כשהמטופלים מגיעים לשיחות פרטניות הם מגלים עולם חדש, עולם שפתאום מותר להם להסתכל על אירועים מהעבר שפעמים רבות אמרו להם לא לדבר עליהם או שהם למדו שאין מי שיקשיב. הם מתחילים להשיל את ההגנות שכביכול הגנו עליהם, אך בפועל מאוד פגעו בהם, הם פוגשים את עצמם, את הילד הפנימי ששנים לא קיבל יחס. הם לומדים לדבר על רגשות, להיות כנים, להבין את הדפוסים שלהם ולמה הם מתנהגים באופן שהם מתנהגים. מרביתם סוחבים הרבה נקיפות מצפון על דברים שעשו או אמרו. הם מתחילים ללמוד לאוהב את עצמם ואת האחר, אהבה ללא תנאי.

    במרכז גמילה בראשית אנו מאמינים ששינוי רק של המטופל אינו מספיק ושחייבות להיערך שיחות ומפגשים עם המשפחות. בשיחות אלה ישנו ניסיון לעזור להבין את המטופל, מה עובר עליו, מה זה אומר להיות מכור, כיצד ניתן לחיות כמכור נקי ואילו פעולות יש לנקוט. כמו גם, לשמוע את הצד של המשפחה, לגעת בפצעים המשותפים ולמצוא דרך להתמודד איתם.

    לקבלת ייעוץ

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מאמרים נוספים

      post-image
      מה זה סמים?

      מאת: מרכז גמילה בראשית סמים הם חומרים המוכנסים לגוף שלא לצורך הזנה או ריפוי, ומשפיעים על הגוף והנפש. השפעתם על המוח...

      המשך קריאה
      post-image
      מתחיל מבראשית: יוסי אטיה – מעולם ההתמכרות ועד פתיחת מרכז גמילה יוקרתי בבאר שבע

      מאת: שרון דינר - באר שבע נט זה הסיפור של מציל הנפשות מבאר שבע, יוסי אטיה (47), נשוי ואבא לשלושה ילדים,...

      המשך קריאה
      post-image
      מרכז גמילה פרטי או מוסד ציבורי?

      מיליוני בני אדם בעולם מתמודדים עם התמכרויות שונות, בין אם זה אלכוהול, הימורים, סמים, מין או משככי כאבים. עם זאת, רק...

      המשך קריאה