instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    גמילה מסמים קלים

    טיפול גמילה מסמים קלים

    מריחואנה היא אחת הסמים הנפוצים ביותר בשל זמינותה, קלות השימוש, הסיכון הנמוך למנת יתר ומיתוסים על התמכרות מאוחרת. התמכרות נוצרת בלי שתשימו לב. גם בשימוש מזדמן בסמים, כל אותות הגוף המזהירים מפני סכנה (בחילות, פחד וכו') מוסרים בהדרגה. יש אגדה שלא יכולה להיות תלות פיזית במריחואנה מאחר ומדובר בסם קל, ולכן גם לא יהיה צורך לעבור גמילה מסמים קלים. אך זוהי תפיסה שגויה ומסוכנת, שכן תסמיני גמילה משימוש חוזר במריחואנה עלולים להפוך לפסיכוזה ביום השני או השלישי.

    מה קורה לגוף ולנפש בגלל התמכרות לסמים קלים?

    שימוש קבוע בסמים קלים מוביל לשפל אישיותי מוחלט. שאיפות החיים של אדם מכור משתנות בהדרגה. נטילת המנה הבאה הופכת להגדרה העיקרית, שעל רקע כל שאר האינטרסים והערכים נדחקים. מצבים סכיזופרניים מתרחשים מעת לעת: מאניה דפרסיה, אובססיות, הזיות שמיעה וראייה, הפרעות בהתמצאות בזמן ובמרחב. בהמשך מתפתחת תלות פיזית. מינונים רגילים כבר לא מביאים את ההשפעה הצפויה, ולכן יש צורך להגדיל כל הזמן את כמות החומר. המטופל יכול גם להשתמש בתרופות שונות המעצימות את השפעתה. בשלב של תלות פיזית במריחואנה מופיעים סימנים של נזק לאיברים פנימיים:

    • שיבושים בתפקוד מערכת הלב וכלי הדם הנגרמים מהפיכת חלק משריר הלב לרקמת חיבור שאינה מסוגלת להתכווץ;
    • כשל בכבד;
    • הפרעות במערכת העיכול;
    • ירידה בחדות של תהליכי חשיבה וזיכרון, נטייה לפסיכוזה;
    • פגיעה בקואורדינציה של תנועות.

    בשלבים המאוחרים יותר של השימוש במריחואנה, המינון הנדרש להקלה על תסמיני גמילה מסמים קלים מצטמצם, ככל שעמידות הגוף להשפעות ההרסניות של התרופה פוחתת. במהלך תקופה זוהאדם מרגיש כל הזמן אי נוחות פיזית ונפשית. במקרה של מנת יתר, מתרחשים התקפים עוויתיים הדומים להתקפים אפילפטיים.

    כמה זמן לוקח לתרופה לצאת מהגוף בעת גמילה מסמים קלים?

    בשימוש חד פעמי במריחואנה, ניקוי רעלים טבעי לוקח שלושה עד שבעה ימים. אם אדם נמצא במצב של שימוש בסמים מספר פעמים בשבוע, לוקח 10 עד 20 ימים לניקוי מלא. לאחר שימוש יומיומי ממושך במריחואנה, יידרשו 45 ימים לגמילה של הגוף. במקרים מסוימים, התהליך אורך גם 60-90 ימים.

    קצב ניקוי הרעלים הטבעי לאחר שימוש בסמים קלים תלוי במאפיינים האישיים של גוף האדם, משקל הגוף וקצב חילוף החומרים. צריך לקחת בחשבון גם את כמות התרופה הנצרכת: ככל שהמטופל מעשן יותר, לוקח יותר זמן להתמודד עם ההשלכות.

    אם במצב של התמכרות המטופל מפסיק לצרוך את החומר, תסמיני גמילה מסמים קלים עלולים להתפתח כבר ביום השני או השלישי. מצב זה מאופיין בתוקפנות וניסיונות בריחה מהמצב, עצבנות, נדודי שינה, שיבושים בתאבון.

    לקבלת עזרה מקצועית וליווי במהלך הגמילה, אל תהססו לפנות למרכז בראשית.

    לקבלת ייעוץ

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      שירותים נוספים

      post-image
      גמילה מקוקאין

      טיפול גמילה מקוקאין סם הקוקאין העשוי מעלי צמח הקוקה, הוא סם חזק במיוחד. שימוש ארוך טווח בחומר נרקוטי זה משפיע לרעה...

      המשך קריאה
      post-image
      שלבי הטיפול

      התוכנית הטיפולית של מסע זה מורכבת מ: טיפול ביו פסיכו סוציאלי. אבחון טיפול וייעוץ פסיכיאטרי. טיפול פרטני. טיפול קבוצתי. טיפול...

      המשך קריאה
      post-image
      גמילה מגראס

      גמילה מגראס (מריחואנה) סמים קלים הם מיתוס שצריך להפריך מזמן. השימוש בחומרים כאלה הופך לעתים קרובות לקרש קפיצה למעבר לסמים מסוכנים...

      המשך קריאה

      אתם שואלים אנחנו עונים

      בהחלט כן. למרות התפיסה הרווחת שסמים כמו קנאביס והאש הם "קלים" ופחות מסוכנים, השימוש בהם עדיין עלול להוביל להתמכרות ולהשלכות שליליות על חיי המשתמשים. במרכז "בראשית", אנו מכירים בכך שכל התמכרות דורשת טיפול מקצועי ויסודי, ללא קשר לחומרת הסם. הצוות המיומן שלנו בעל ניסיון רב בסיוע למטופלים להתגבר על תלות במריחואנה, האש ושאר סמים נפוצים, תוך שימוש בגישות טיפוליות מותאמות אישית שמביאות בחשבון את הצרכים הפיזיים, הנפשיים והחברתיים הייחודיים של כל מטופל.

      אחד האתגרים המרכזיים בגמילה מסמים כמו מריחואנה והאש הוא שינוי התפיסה החברתית כלפיהם. בשל הנורמליזציה של שימוש בסמים אלו בחברה, מטופלים רבים מתקשים לראות את הצורך בטיפול או מגיעים עם רמות מוטיבציה נמוכות יותר לשינוי. במרכז "בראשית", אנו מתמודדים עם אתגר זה על-ידי מתן חינוך מקיף אודות ההשפעות ארוכות הטווח של סמים קלים, וסיוע למטופלים לפתח תובנה לגבי ההשלכות האישיות של השימוש עליהם. אנו גם מספקים תמיכה עקבית לאורך התהליך כדי לשמר מוטיבציה, ומתמקדים בפיתוח אסטרטגיות התמודדות חלופיות עם מצבי לחץ וגירויים חברתיים שעלולים להוביל להישנות השימוש.

      במרכז "בראשית", אנו מאמינים בחשיבות הטיפול המותאם תרבותית ורגישים לצרכים של אוכלוסיות ספציפיות. אנו מפעילים מסלולים ותוכניות ייחודיות המיועדות לבני נוער, המספקות סביבה בטוחה ותומכת לצד התערבויות המותאמות לשלב ההתפתחותי, כדי לעזור להם לפתח זהות עצמית בריאה ללא תלות בסמים. כמו כן, איננו מתעלמים מהימצאותן של הפרעות נפשיות נלוות נפוצות כמו חרדה ודיכאון, שלעתים קרובות מזינות את ההתמכרות. הצוות הרב-מקצועי שלנו מיומן באבחון וטיפול בתחלואה כפולה, וישלב התערבויות פסיכיאטריות ופסיכותרפיות מתאימות במסגרת תוכנית הטיפול האישית של כל מטופל הזקוק לכך.