instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    רגרסיה בזמן טיפול בבראשית גמילה מסמים אלכוהול, הימורים, כדורים…

    מאת: יוסי אטיה

    רגרסיה בזמן טיפול בבראשית גמילה מסמים  אלכוהול, הימורים, כדורים:

    הסיפור של יוסי שם בדוי משותף להמון מטופלים שמגיעים למרכז גמילה בראשית וניתן ללמוד ממנו המון.

    ברוב זמן הטיפול הוא היה מטופל מסור לתהליך וחיובי, בשלב מסוים בטיפול הוא חווה רגרסיה היה לו קושי לקבל זאת והייאוש והתסכול תפסו פיקוד לזמן מסוים בטיפול.

    יוסי נכנס למומנטום שלילי. הוא היה מתוסכל בעיקר כי זכר וידע מה עשה בעבר. רגרסיה בטיפול גורמת לחוסר ביטחון, תסכול וכאב רגשי.

    תובנות משמעותיות מהסיפור של יוסי:

    התמודדות עם הצלחות לא פחות חשובה ובטח שלא פחות מאתגרת מהתמודדות עם רגרסיה.

    1. היום כבר לא מספיק להיות “מטופל טוב” כדי להצליח – לא בטיפול, ולא בחיים! ליוסי יש יכולות מטורפות  – אבל כשהראש שלך לא במקום הנכון, הרגליים לא יעזרו הרבה.
    2. כדי להפוך ממכור פעיל למכור מחלים, חייב להתמסר באופן טוטלי  ולעבוד עם צוות טיפולי מקצועי שרואה את המטופל כערך עליון ולא מוותר עליו גם בהצלחות וגם ברגרסיה. יוסי  נכנס למומנטום שלילי, רגשי ומנטלי, והצוות הטיפולי שלו ידעו כיצד להוביל אותו חזרה לתהליך החיובי והבטוח בו היה לפני.
    3. היכולת להציב מטרות ולפעול על פי הנחיה בצורה נכונה בזמן טיפול ובחיים עצמם היא קריטית להצלחה – רוב המטופלים לא יודעים איך להציב מטרות נכונות בזמן טיפול. יוסי  שם את כל הפוקוס שלו על פעולת האגו: “המטופל הכי טוב” דבר זה גורם לדפוס הריצוי לתפוס פיקוד והמטופל נכנס למלכודת דבש.

    זה פוקוס שבולט ומאוד שכיח בקרב מטופלים, היו כאלו ששילמו מחיר מאוד כבד בגלל האגו. כל מי שמגיע לבראשית יודע: הפוקוס צריך להיות קודם כל על כניעה מול הראש שלי, רק אז יציאה לפעולות שברוב המקרים הם ההפיך מהרצונות העצמיים , מהמקום הזה אנו מגלים את האמת הפנימית שפחדנו ממנה כל חיינו

    החזון שלנו במרכז גמילה בראשית הוא להעצים בני אדם – אנחנו יוצרים חוויות שחושפות את המטופלים בבראשית לגישה אחרת. זה הרבה מעבר מלהיות נקי ואנחנו מעניקים למטופלים כלים שישמשו אותם לכל החיים ובכל תחומי החיים.

    העיקרון המנחה שלנו הוא לבנות את האישיות של האדם שמאחורי המטופל.

    לקבלת ייעוץ

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מאמרים נוספים

      post-image
      הרעיון של כניעה בתהליך של גמילה מסמים

      מאת: אטיה יוסי עו"ס מנהל מרכז גמילה בראשית המושג כניעה בשיטת שניים עשר הצעדים הוא שונה ואף ההיפך מהמקובל מהתפיסה הנורמטיבית...

      המשך קריאה
      post-image
      השפעת המלחמה על התמכרות לסמים, אלכוהול והימורים

      למלחמה ולמצבי חירום לאומיים יש לרוב השלכות מרחיקות לכת המשתרעות מעבר לשדה הקרב. קטע זה בוחן את הקשר בין מלחמה...

      המשך קריאה
      post-image
      התמודדויות עם רגשות בטיפול

      מאת: איילת פניני זלינגר פסיכותרפיסטית הוליסטית הרגשות שלי לא רצויים – התמודדויות עם רגשות אצל מטופלים בטיפולים רבים ובעיקר בסדנאות אשר אני...

      המשך קריאה