instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    גמילה מהפרעות אכילה

    הפרעת אכילה מאובחנת כהפרעה נפשית ובאה לידי ביטוי באכילה שאינה סדירה אשר גורמת לנזקי גוף.

    הפרעה זו משפיעה בכול תחומי החיים פיזי, נפשי ורוחני. הפרעת אכילה היא תוצאה של שילוב בין הגורמים השונים – ביולוגי, משפחתי, פסיכולוגי, סוציאלי וגנטי. ידוע כי הפרעת אכילה גורמת לבעיות והידרדרות כאשר בין היתר קיימת סכנת חיים.

    במרכז בראשית צוות הטיפול שם דגש על קבלה והערכה עצמית – בני האדם צריכים לקבל את עצמם כפי שהם. הקבלה העצמית היא נקודה התפתחותית שכל אדם צריך להשיג.   

    נלמד תזונה טובה מהי, נלמד לזהות ולהבחין בין דיאטה לתזונה בריאה ונכונה.

    אנורקסיה ובולימיה הם הפרעות מאוד קרובות אחת לשנייה. מאופיינות בהתעסקות מוגברת בצורת הגוף והימנעות מעליה במשקל. מכוון שישנו קושי להבדיל בין שתי ההפרעות, יהיה ניתן להבין אותן בצורה הטובה ביותר כשתי תופעות של אותה הפרעה מרכזית בדימוי הגוף.

    נתייחס לקשר בין המחשבות וההתנהגויות שגרמו לבעיה הנוכחית, לקונפליקטים הנפשיים ובעיית הדימוי העצמי, נלמד התנהגות והרגלי אכילה, תזונה טובה מהי, לזהות ולהבחין בין דיאטה לתזונה בריאה ונכונה.

    הצוות הטיפולי במרכזנו מאמין ונותן חשיבות רבה לאמפתיה, בבנייה ויצירת אמון בברית הטיפולית- לומר את האמת זה הצעד הראשון בלקיחת אחריות.

    למרכז בראשית ישנו מגוון רחב לטיפול נכון ומוצלח בהפרעת אכילה:

    • הטיפול הדינאמי – התבוננות עם המטופל על משמעות האוכל, דימוי עצמי וגופני, הפחד מאובדן שליטה.
    • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – עבודה על קוגניציות ועל דפוסי התנהגות.
    • טיפול קבוצתי – המספק קשרים בין אישיים ומעניק תמיכה. טיפול תרופתי- אנטי דכאוני מפחית את התקפי הבולימיה ומשפר את מצב הרוח. במקביל נמליץ גישת טיפול המבוססת על עזרה עצמית קבוצתית המתמקדת בהפרעות אכילה.

    צוות הטיפול במכון גמילה בראשית מאמין ב-להניח את היד על גבם של המטופלים אבל לא לדחוף אלא לנוע בקצב שלהם.

    לקבלת ייעוץ

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      שירותים נוספים

      post-image
      גמילה מסמים קלים

      טיפול גמילה מסמים קלים מריחואנה היא אחת הסמים הנפוצים ביותר בשל זמינותה, קלות השימוש, הסיכון הנמוך למנת יתר ומיתוסים על התמכרות...

      המשך קריאה
      post-image
      גמילה מבנזודיאזפינים

      תסמיני גמילה מבנזודיאזפינים בנזודיאזפינים הם תרופות שהפכו נפוצות למדי בשנים האחרונות. יתר על כן, הם בין התרופות הנפוצות ביותר בעולם. הסכנה בהתמכרות...

      המשך קריאה
      post-image
      גמילה מנייס גאי

      גמילה מנייס גאי (סמי פיצוציות) נייס גאי מכיל וריאציות שונות של חומרים בלתי מזוהים לחלוטין בכמויות שונות; בגלל זה, להשתמש ב-Nice...

      המשך קריאה

      טיפול בהפרעות אכילה

      הפרעות אכילה הן תסמונות התנהגותיות פסיכולוגיות אשר קשורות למזון, המובילות להידרדרות באיכות החיים ומהוות סכנה בריאותית. בניגוד להפרעות אכילה תקופתיות, אכילת יתר, תשוקה למוצר או מאכל מסוים, דיאטה לטווח קצר, הפרעות מתאפיינות בתדירות גבוהה, חוסר יכולת לשלוט בעצמכם וחוסר רצון לראות את הבעיה. הפרעות אכילה יכולות לגרום להתפתחות של מצבים מסכני חיים, לכן, אם אתם מגלים תסמינים מסוכנים, אל תנסו להתמודד עם הבעיה בעצמכם, אלא צרו קשר עם המומחים של מרכז גמילה בראשית לקבלת טיפול בהפרעות אכילה.

      סוגים שונים של הפרעות אכילה

      • אנורקסיה היא תופעה מכוונת לירידה במשקל באמצעות דיאטה, צום ופעילות גופנית מוגברת.
      • בולימיה היא התקפי אכילת יתר, ולאחר מכן אדם עובר הליכי טיהור (הקאה) מחשש לעלייה במשקל עודף.
      • אכילת יתר פסיכוגני – מזון הופך להגנה העיקרית מפני מתח ואי נוחות פסיכולוגית.
      • הקאות פסיכוגניות מתרחשות באופן ספונטני בהפרעות היפוכונדריות, דיסוציאטיביות.
      • אכילת דברים בלתי אכילים – אבחנה זו יכולה להתבצע אצל מבוגרים או מתבגרים. אצל ילדים התנהגות כזו נגרמת על ידי גורמים אחרים ולעיתים קרובות אינה דורשת עזרה, אלא רק מעקב קפדני.
      • אובדן תיאבון.

      הפרעות אכילה נובעות מגורמים אישיים, חברתיים, פיזיולוגיים ורגשיים. לעתים קרובות הפרעות מתפתחות בהשפעת מספר סיבות יחדיו.

      תסמינים של הפרעות אכילה

      חריגה של משקל הגוף מהנורמה עלולה להתרחש עקב הפרעות אכילה או להצביע על התפתחות של מחלות אחרות. אם אתם מזהים את התסמינים הבאים, מומלץ לפנות לקבלת טיפול בהפרעות אכילה:

      • אובדן תיאבון לטווח ארוך;
      • אכילת חפצים בלתי אכילים;
      • סלידה מאוכל;
      • מעת לעת עולה רצון בלתי נשלט לאכול – עודף משקל או השמנת יתר מופיעים;
      • להיפטר ממה שאתם אוכלים על ידי גרימת הקאות או שימוש בחומרים משלשלים;
      • תחושה חזקה של אי נוחות, דיכאון עקב עודף משקל או תת משקל, במיוחד אם זה לא שונה מאוד מהנורמה.

      גישות טיפול בהפרעות אכילה

      לכל מטופל נבחרת תכנית פרטנית עבור טיפול בהפרעות אכילה, התלויה באופי וגורם ההפרעה ובמצבו של המטופל בעת הפנייה למרכז בראשית. במקרים מסוימים (אינדקס מסת גוף נמוך, לחץ דם נמוך או גבוה, הפרעות מסכנות חיים של הכליות, הלב, הקיבה), החולה זקוק לאשפוז דחוף וטיפול נמרץ. ברגע שהסימפטומים האקוטיים מוקלים על ידי טיפול תרופתי, ניתן להתחיל בטיפול פסיכולוגי.

      הפרעות אכילה טיפול

      שמתם לב שמישהו קרוב אליכם התחיל לרדת במשקל במהירות ולא משתתף בארוחות צהריים וערב משותפות? יש לכם התקפי אכילת יתר שאתם מפצים עליהם בהקאות? יש עבור הפרעות אכילה טיפול המתבצע בעזרת מומחים מנוסים, מכיוון שכמעט בלתי אפשרי לצלוח אותן לבד. ניתן לברר כיצד מטפלים בהפרעת אכילה ולהיפטר מהמחלה במרכז גמילה בראשית.

      סיווג הפרעות אכילה

      הפרעות אכילה הן קבוצה של תסמונות פסיכוגניות התנהגותיות המלוות בהפרעות שונות בצריכה ובעיבוד המזון. בעיות אכילה נגרמות מחוויות שליליות, תחושות ואירועים המתרחשים בחיי המטופל. הוא לא יכול לפתור אותם ביחסים עם אנשים ומנסה לפצות על מצבו באוכל. הפרעות אכילה מתבטאות בצורה של הגבלות מזון, אכילת יתר, פרובוקציות של הקאות, נטילת חומרים משלשלים והפרעות נוספות.

      גורמים אפשריים להפרעת אכילה הם:

      • קריטריונים חברתיים של יופי וערך.
      • לחץ.
      • אכילה כדי לפצות על מתח פסיכו-רגשי הופכת בהדרגה להתמכרות ולמקור עצמאי למתח.
      • אירועים טראומטיים מבחינה נפשית.
      • לאנשים רבים עם הפרעות אכילה יש היסטוריה של התעללות מינית או פיזית.
      • הרגלי אכילה וערכים במשפחה משחקים תפקיד גדול בעיצוב היחס הנכון לאוכל ולמראה החיצוני. התמכרות למתוקים ושימוש באוכל כעונש או כפרס יוצרים יחס שגוי לאוכל. הטריגר להפרעות אכילה בצעירים או בגיל ההתבגרות הוא לעתים קרובות הערות פוגעניות של בני זוג, הורים או בני גילם על מראה או משקל.
      • הפרעות אכילה נוצרות לעתים קרובות יותר על רקע של הערכה עצמית נמוכה, תלות בדעות של אחרים, פרפקציוניזם, רגישות רגשית או רגשות אשמה. גורמים אלו משפיעים לעתים קרובות במיוחד על בני נוער.

      מחפשים עבור הפרעות אכילה טיפול? מה הוא כולל?

      עבור הפרעות אכילה טיפול בגישה מקיפה הוא המוצלח ביותר. הטיפול מכוון להעלמת הפרעות תזונתיות ושיקום הגוף לאחר ההשלכות של הפרעת אכילה.

      השיטות והטכניקות בהן נעשה שימוש תלויות בסוג ההפרעה ובאישיות המטופל. פסיכותרפיה בהפרעות אכילה מתבצעת לרוב באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי ופסיכואנליזה. מטרת הטיפול מכוונת לפיתוח יכולת עמידה במתח ויחס בריא למראה החיצוני והאוכל, הגברת ההערכה העצמית, ייצוב מצב הרוח,  חרדה, דיכאון או התנהגות אימפולסיבית.

      הכישורים והתוצאות של פסיכותרפיה וטיפולים נוספים צריכים לקבל חיזוק בחיי היומיום. לשיקום המערכת החיסונית והגוף, נקבעים קומפלקסים של ויטמינים ומינרלים ותרופות להגברת ההגנה ולייצב תפקוד לקוי של איברים ומערכות פנימיות. במסגרת תכנית טיפול של מרכז בראשית, כל מטופל מקבל יחס אישי והתאמת טיפול מותאם אישית.

      image