instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    איך התגברתי על ההתמכרות שלי להימורים

    מאת: אלון (שם בדוי)

    שלום, אני אלון (השם המלא שמור אצלנו) בן 30 מראשון לציון, נשוי ואב לשני ילדים קטנים. החיים שלי יצאו משליטה, תחת חובות בסך 320 אלף שקל לבנק דיסקונט ולפועלים ועוד 70 אלף בשוק האפור. הסיפור שלי הוא סיפור של התמכרות, השלמה, מאבק, ובסופו של דבר גם זכיתי לראות ישועות אם אפשר לומר.

    הסיפור שלי מתחיל בזה תמיד הייתי אדם שאפתן ונחוש, וחיפשתי ריגושים ואתגרים בכל מקום בו יכולתי למצוא אותם. לא ידעתי שהחיפוש הזה אחר הריגושים יוביל אותי לדרך כל כך מסוכנת, אפילו בוגדנית, שתסכן את המשפחה שלי ואת כל החיים שלי. נשמע מאוד נאיבי אני יודע, אבל האמת שאם אני מסתכל אחורה הכתובת הייתה על הקיר.

    המסע שלי אל התתמכרות התחילה עם כמה הימורים סתמיים פה ושם על קבוצות כדורגל בטוטו וחיש גדים. מה שהתחיל כבידור ממש לא מזיק ופאן עם החברים, ועם כמה זכיות נחמדות הפך דיי מהר למערבולת זוועתית. בהתחלה עם הימורים קטנים של 20 ש”ח ואח”כ 400 ש”ח לסיבוב של שעות במשחקי פוקר ורולטה. הפיתוי הזה של זכיות מהירות ופרץ האדרנלין של ההימורים הפך למשהו שפשוט לא הצלחתי לעמוד בפניו. מצאתי את עצמי מבלה יותר ויותר זמן בקזינואים פיראטיים וחדרי הימורים באזור רמת גן, רודף אחרי אישזהי מחשבה חמקמקה שאוטוטו אני מביא כזאת מכה שאוכל להתפטר מהעבודה וסוף סוף לחיות את החיים שמגיעים לי (ולמי מאיתנו לא מגיע).

    בהתחלה השתמשתי בכסף נזיל שהיה לנו בחשבון, ואז הלכתי לבנק לקבל משכנתא שנייה על דירה שהייתה ברשותי. כשגם הכסף הזה נבלע והחובות נערמו הגעתי למצב שאני לוקח הלוואות בשוק האפור מאנשים מאוד לא נחמדים, ואז גם נקלעתי למעגל של ייאוש. ככל שהייתי חייב יותר, כך הרגשתי צורך גדול יותר להמר בתקווה לזכות במספיק כסף כדי לכסות את החובות שלי. אבל הסיכויים מן הסתם אף פעם לא היו לטובתי – אז הייתי פשוט נעול על זה שהנה זה קורה, ואני רק צריך עוד 2 הימורים וזהו. וזה אף פעם לא קרה. צפיתי ממש במעין בחוסר אונים כזה איך החיים שלי מתפוררים סביבי. לא היה רצון לקום בבוקר מהמיטה, לא לצאת לעבוד. לא יכולתי לעמוד מול אשתי ולהסתכל לה בעיניים. תחושת ההסתרה נוראית ושורפת את הנשמה.

    בסופו של דבר, את האמת כבר לא ניתן היה להסתיר ממשפחתי ברגע שגובה החובות הראשון הגיע אלינו הבייתה. כל החזות הזאת שהכל בסדר, ששמרתי עליה כל הזמן התנפצה לרסיסים, וחשפה את עומק ההתמכרות שלי ואת חומרת הבור הכלכלי שלי, שלנו. כשהבנתי את הכאב וחוסר הוודאות שגרמתי לאלו שאני הכי אוהב נשברתי לגמרי. היו בי מחשבות לסיים את חיי. יש לציין שמהרגע שההתמכרות להימורים התחילה, לקח סה”כ חודשיים עד שהצלחתי לפרק את כל המשפחה. הנפילה היא כל כך מהירה וחדה שאי אפשר להאמין.

    ברגע של בהירות מחשבתית כינסתי את אשתי, ההורים שלי ואבא שלה וביקשתי עזרה. ידעתי שאין לי סיכוי לצאת מזה לבד (הדחף לרצות להמשיך להמר עדיין היה באוויר) ושאם לפחות ידעו מה עובר עליי אולי יצליחו לעזור לי. גם הייתי צריך שיעזרו לי לשלם על החובות לגובים שאיימו לפגוע בי ופחדתי שאשתי תקבל החלטה ותתגרש ממני. הבושה והמבוכה מהמעשים פשוט הורגת. לא מאחל לאף אחד בעולם לחוות את זה.

    בעזרת המשפחה שביררה מה ניתן לעשות הגעתי למרכז גמילה מהימורים בבאר שבע, בתקווה למצוא חבל הצלה בתוך החושך. ההחלטה לפנות לטיפול במרכז הייתה מוזרה לי כי בחיים לא דמיינתי שאגיע למקום כזה וגם פחדתי מהכתם הזה שיישאר עליי כאחד שנגמל, אבל במבט לאחור זה היה הרגע שסימן את נקודת המפנה במסע שלי.

    במרכז בראשית הייתי מוקף באנשים שכמוני נאבקו כל אחד בשדים שלו. התחלתי לראות שאני ממש לא לבד, ולא הראשון ולא האחרון שסובל מהתמכרות להימורים. התוכנית הציעה מקלט בטוח, מקום להתעמת עם ההתמכרות שלי ותמיכה של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שמבינים את מורכבות הקרב שאני נלחם בו.

    האמת תהליך השיקום היה קשה. נכון, התנאים היו אופטימליים אבל זה לא גרם לזה להיות טיול בנחל. זה דרש מחויבות בלתי פוסקת לשינוי ולצמיחה אישית. באמצעות טיפול, ייעוץ ומפגשים קבוצתיים, התעמתתי עם הבעיות הבסיסיות שהניעו אותי להימורים מלכתחילה. למדתי על מנגנוני התמודדות, על אסטרטגיות לניהול הדחפים שלי, והכי חשוב, איך לבנות מחדש את מערכות היחסים המרוסקות שלי עם המשפחה.

    כשהימים הפכו לשבועות ואחר כך לחודשים, יכולתי להרגיש את עצמי משתנה. אחיזת ההתמכרות התרופפה, והתחילה להתעורר תחושה חדשה של שליטה עצמית. בהדרכת הצוות המסור של יוסי והמרכז התחלתי גם בתהליך ההבראה הכלכלית. לאט אבל בטוח אני עובד על החזר החובות שלי להורים ולתיקון השברים במשפחתי. אני כבר לא מחפש קיצורי דרך ולא מסתנוור מכל דבר.

    היום, כשאני חושב על המסע והדרך שעברתי, אני מתמלא בתערובת של רגשות. יש חרטה על הכאב העצום שגרמתי וההזדמנויות שבזבזתי, אבל יש גם הכרת תודה על הכלים שהמרכז סיפק לי. אני כבר לא עבד להימורים, אלא ניצול.

    הסיפור שלי הוא עדות לכוח של חיפוש עזרה ולכוחה של הרוח האנושית להתגבר אפילו על הנקודות הנמוכות ביותר בחיים. בעוד שהצלקות של העבר שלי תמיד יהיו חלק ממני, הן משמשות תזכורת לכמה רחוק הגעתי ולחוסן השוכן בכולנו.

    אם אתה או מישהו שאתה מכיר נאבק בהתמכרות, תדע לך שיש תקווה. מרכז גמילה בראשית בבאר שבע נתן לי הזדמנות שנייה לחיים, ואני נחוש להפיק ממנה את המקסימום – אני חייב את זה לעצמי, למשפחתי ולעתיד שלפנינו.

    לקבלת ייעוץ

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מאמרים נוספים

      post-image
      מה זה סמים?

      מאת: מרכז גמילה בראשית סמים הם חומרים המוכנסים לגוף שלא לצורך הזנה או ריפוי, ומשפיעים על הגוף והנפש. השפעתם על המוח...

      המשך קריאה
      post-image
      מהי התמכרות?

      מאת: מרכז גמילה בראשית התמכרות (Addiction) הינה תלות עמוקה (פסיכולוגית ולעיתים גם פיזיולוגית) בחומר , אשר גורמת לפגיעה בתפקודיו, רווחתו ובהתנהלותו...

      המשך קריאה
      post-image
      מיומנו של מכור

      מאת: מרכז גמילה בראשית אני? במרכז גמילה? מה אני איזה נרקומן? אלכוהוליסט? לא, אבל מסתבר שגם אני מכור. במרכז הגמילה “בראשית”, נחשפתי למגוון אנשים,...

      המשך קריאה